יום רביעי, 22 ביולי 2009

מה זה אומר מחשב נייד לילדים בכיתה ה

תודו, מחשב נייד עיסקי לילד בכיתה ה, זו לא תופעה נפוצה וזה לא נשמע "טבעי"...
התלהבנו, הרגשנו מתקדמים והסכמנו לקנות כי בית הספר מחייב.

בתחילת השנה התלהבנו יחד עם הילדים, הילדים חיכו ליום הלמידה עם המחשב, היו כאלו 3 בשבוע.
שגרת הלמידה לא השתנתה במיוחד, כבר בכיתה ד' הילדים עבדו עם אתר הלמידה הבית ספרי, נכנסו לפורומים, העבירו שיעורי בית וראו מצגות שהכינו המורות.
ל 95% מהתלמידים ממילא היה מחשב בבית כך שלרוב התלמידים היה מושג בכלי אופיס, בחיפוש באינטרנט וחלקם אפילו ידע להקים אתרים.
אז מה היה בכל זאת חדש?

  1. למידה כיצד להשתמש בנייד להבדיל מנייח ( יום עבודה לדור החכמים)

  2. הכרת תיקיות, איך שומרים, איך ניגשים (עוד יום עבודה לדור הזה)

  3. הכרת כלי חיפוש (את רובם הם מכירים)

  4. עבודות כיתה בעזרת המחשב, חיפוש מידע, כתיבת משימה, כניסה לאתרי למידה

עד כאן על מה שבית הספר נתן

וכעת על מה שהתלמידים לקחו:

  1. התפתחה התמחות יוצאת דופן במספר משחקים בכיתה, counter strike

  2. חלק מהתלמידים הגיעו מוקדם בבוקר כדי להוריד להעביר משחקים דרך אתר בית הספר

  3. הייתה נגישות לסרטי פורנו, כן תתפלאו יש התעניינות גם בכיתה ה אם כי לא ברור אם הם "מבינים"

  4. חברתית, התחילו לעבור הודעות נעימות ופחות נעימות דרך כלי התקשורת כמו מסנג'ר, אובו, סקייפ

  5. ההפסקות התחילו להיות שיא האקשן, משחקים העברות, הימורים ועוד

כיון שזה דור חכם ומהיר, שהוריהם ומוריהם מתעכבים מעט אחריהם, לקח לנו ההורים זמן לחבר אחד ועוד אחד ולראות את תופעות הלואי.מצד אחד הרגשנו שיש יותר מה להציע ברמה הלימודית בכיתה, מאידך הבנו שהילדים פתחו למידה מקבילה בכיתה של נושאים וכלים שלא היו בכוונת המשורר.

בכל זאת היינו אופטימיים, לא ממש הכרנו את חומרי הלימוד, והמשכנו להתבונן. גילינו שגם אחר הצהריים החיים השתנו לחלוטין, אבל זה לפוסט נפרד.

אז איך היינו מסכמים את השנה ? הדעות חלוקות, חלק מההורים חושבים שהמחשב תרם לסדר וארגון אצל הילדים, חלק חושב שהילדים מקבלים הרבה יותר מאשר למידה מסורתית, חלק חושב שהילדים מאבדים מיומנויות כמו כתיבה ידנית, שתרבות העתק הדבק מצמצמת את מיומנותם לכתוב פסקה אחת שלא בעזרת וורד וכהנה וכהנה.

כנראה שתמיד תהיה יותר מדעה אחת ותמיד יהיו אילו שנוטים מאוד לתרומה ואחרים שמוטרדים מתופעות הלואי אבל כנראה שלא נדע כי נושא הקרינה והאיום כי הילדים חשופים למפגע בריאותי יצר סוג של הקצנה:

אם אי אפשר ללמוד בצורה בטוחה מי צריך את המחשב הזה?

מעניין כיצד תראה השנה הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה