יום שבת, 23 בינואר 2010

ככה יעשה לאיש אשר ירגיז את ***** ****ש

את פרטי הדיון כפי שכתבנו אפשר לקרוא בפרוטוקולי הכנסת.

צארלס סילברמן אמר:
"הגיעה העת שמחנכים יבינו שאיך שהם מלמדים ומתנהגים עשוי להיות חשוב ממה שהם מלמדים"

השבוע פורסם מייל לכל הורי אחד מבתי הספר המתאר את זוית הראייה של מנהלת בית הספר וגינוי להורים "המתנגדים לקדמה" לטענתה. לא נפרסם כאן את המייל, אנחנו משתדלים לשמור על לשון נקייה ואובייקטיבית.

אבל זו התגובה:

הדיון בנושא הניידים עבר כבר מזמן מפסים עיניניים לפסים אישיים. הפדגוגיה החינוך והתקשוב נזנחו ברגע בו המייל הפך לבמה של אדם אחד (כי אין REPLY ALL) המנגח את ההורים שאינם מתחנפים אלא מעיזים להביע דעה, מצוקה ובקשה שאינה תואמת את רצון המפלגה.
לא מוחמצת שום הזדמנות לצאת כנגד ההורים "המורדים" לכנות אותם מתנגדי הקדמה, בוגדים, לא הגונים ולא דוברי אמת. מה השלב הבא? לנדות הילדים ? להסיתם נגד ההורים ?

שאלות למחשבה:
1. מהי קידמה? - תלמיד עם נייד בכל זמן ובכל מקום ? האם הקידמה מושגת בקניית ניידים או יש גם משמעות לרכישת חומרי הוראה, לשימוש מושכל בניידים ולהפניית משאבים למקומות שאינם רק ציוד ציוד ציוד.
2. איך מכבדים הורים? - דוחים את בקשתם לשינוי? מפנים למשרד החינוך? צועקים עליהם מי אתם?
3. איך מחייאים את המאה ה 19 בעזרת כלים של המאה 21 ? - כותבים 100 פעם אני מקשיב, אני פתוח לדיאלוג, אני מחויב . ואם כותבים זאת הרבה פעמים במייל בבלוג במכתבים זה הופך למציאות...
4. מה זה חוסר יושר? - להביע את דעתך לגבי דעה כנגד המפלגה? לא לבקש שינויים כי הכל מושלם?
5. ומה ייעשה לאיש אשר ירגיז את ________ ?
6. מה זה קונסנזוס ? הסכמה של הורים מפוחדים? הסכמה של משרד החינוך "שנותן חסות" כי זה כל מה שהוא יכול לתת ?

האם בית הספר משבש את יחסי הקהילה, האם הוא משבש את היחסים של ההורים עם הילדים ?האם זה מה שאנחנו כהורים רוצים ? שיישוב מקסים ופורח יהפוך לשדה קרב מילולי? והכל בשם הקידמה, החינוך, השויוויון והקידום של ?

תתעוררו הורים . תושבים ? - זה של כולנו, כולנו בחרנו לגור כאן כי נאה המקום בעינינו, כולנו תושבי גאים של המקום, יש לנו הערכה גדולה למי שהביא המקום עד הלום.
הגיע הזמן להתעשת ולא לתת למכתבים להתפרצויות ולאווירת נגד לשסע את הקהילה, אין מקום למכתב מתלהם וחוצה כל גבול חינוכי, ומוסרי
אם זה מחיר הקידמה בואו נשאר "לא מתקדמים" אבל נשמור על האיפון, המחשב בבית, הבלקברי, הנטבוק...

ואם הפוסט הזה משקף את דעתכם- תגיבו במילה אחת אמת, ואם לא השמיעו דעתכם.
אנא השתמשו באנונימי כדי לא להופיע במיילים מתלהמים.


8 תגובות:

  1. נדמה לי שמערכת החינוך בגני תקווה עברה להתמקד ב "למען הסדר הטוב" [כאשר זהו דיון בפני עצמו- מהם הסטנדרטים המגדירים סדר טוב], במקום להתמקד ב"למען הילד הטוב"

    השבמחק
  2. אמת, אמת, אמת, אמת....

    השבמחק
  3. אמת, כל מילה אמת,

    השבמחק
  4. כל מילה בסלע.
    היכן הנתונים המצביעים על הצלחה? כבר 4 שנים שהתוכנית רצה ואין נתונים המלמדים על הצלחתה.
    חבל שכל המשאבים מופנים לנושא במקום לקידום נושאים נוספים חשובים.

    השבמחק
  5. אמת לאמיתה!!!
    כמה חבל שהמשאבים המופנים למאבקים כגון אלה, אינם מופנים לחינוך אמיתי וצומח,כמה חבל שכל הערה מתפרשת אישית ורגשית? מה הילדים לומדים מכך???האם זה מעניין משהוא? או שהכל פוזה???

    השבמחק