יום שבת, 17 באוקטובר 2009

תקשוב זה חשוב ?

בודאי !!!!
חשוב שיהיה תקשוב בבית הספר , בלמידה, בתהליכי ההוראה.
חשוב שבית הספר יאמץ טכנולוגיות ויתאים עצמו ללקוחות המתוחכמים שהוא מקבל מידי שנה.

האם תקשוב זה אומר מחשב ולאפטופ ?
אפשרי אבל לא הכרחי ....המטרה היא שיפור הוראה ושיפור למידה. מחשב נישא לכל מורה בהחלט עוזר אם המורה משתמשת בו לשינוי דרך ההוראה.
מחשב לכל תלמיד חשוב - לא בטוח במיוחד לאור העובדה שלרוב התלמידים ביישוב שלנו יש לפחות מחשב אחד בבית.
ולאלה שיש לאפטופ לתלמיד ? הוא משקיע הרבה זמן בחבר החדש אבל לאו דווקא ללמידה.
ואם הסקר של בית הספר אומר אחרת ? - נסו לחשוב מה אתם מצפים שתלמיד יענה כאשר שואלים אותו האם אתה משתמש במחשב האישי ללמידה או להנאה ....אל תשכחו יש לנו דור מתוחכם וארץ נהדרת....

5 תגובות:

  1. הבן שלי עד לפני סוכות היה חוזר הביתה ויושב מדבר ומשחק עם חברים בחצר. אחרי חופשת סוכות (התחילו להגיע לביה"ס עם הניידים) הוא הולך לבתים של ילדים לראות את החלונות ויסטה החדש. כבר לא נפגשים לשם דיבור משחק. כל אחד יחשוב לעצמו על המסקנות.

    השבמחק
  2. בהמשל לתגובה הקודמת...
    המסקנות הן פשוטות ילדים ומבוגרים נפגשים ודנים בדברים שמענינים אותם. חידושים טכנולוגיים הם תחום שמעניין הרבה מאד ילדים ומבחינה זו הכנסת מחשב נייד לשגרת הלמידה בכיתה הופכת את בית הספר לרלוונטי לעולמו של התלמיד. בל נשכח למידה מתרחשת בכל זמן ובכל מקום , תוך כדי משחק, טיול ,שיחה, התנסות ובוודאי שלא רק בזמן הישיבה בכיתה. כל חוויה מביאה עימה למידה כלשהי וככל שהלמידה נעשית מתוך עניין אמיתי הרי היא משמעותית יותר לעולמו של הלומד.
    הכנסת המחשב האישי לכיתה טומנת בחובה פוטנציאל ענק לשיפור הלמידה והפיכתה למשמעותית ומאתגרת יותר , כמנחי מורים בתחום עלינו לשאוף כל יום וכל דקה למימוש הפוטנציאל הזה, תוך כדי מזעור ה"אובדן" הקיים בכל שינוי/חידוש.

    השבמחק
  3. איש אינו מתווכח עם הפוטנציאל, הוא אכן ענק אבל לצערינו המימוש בכיתות בהן יש מחשב נייד הוא דל ואינו מצדיק את ההשקעה.

    בתוכנית שלנו למרות שכל חוויה מביאה עימה למידה כלשהי
    החוויה כרגע מביאה עימה: תשלום עצום על מחשב שכנראה שווה פחות, סחיבה מתמדת לבית הספר (משקל יתר), שיעורים שהם לא יותר מאתגרים אלא בעיקר קראו בספר ותקלידו למחשב, כאבי ראש וקרינה בכיתה לאורך כל היום, משחקים בכל עת ושינוי תרבות אחר הצהריים.
    אמר מי שאמר "כדי לשפר למידה צריך לשפר הוראה" ומחשב נייד לכל מורה בהחלט עשוי לשפר, מחשב נייד לכל תלמיד בעיר בה ל 90% מהתלמידים יש ניח בבית- זה גימיק ותו לא.

    השבמחק
  4. שמחים/שמחות על התגובות.
    תודה רבה לזהבה אפל,בעלת ניסיון בתחום.
    רוב ההורים התלהבו והאמינו בפוטנציאל הכלי לשיפור הלמידה, חלק מההורים התאכזב מהמימוש.
    שאלת הבסיס האם מחשב נייד הוא הכלי לשינוי הלמידה? אולי, ימים יגידו. כרגע נראה שמחשב נייד לכל תלמיד הוא לא התשובה כאשר למורים אין הרבה מה להעניק דרכו.
    יש לנו אמון מלא במורים, אבל צריך יותר מאמון כדי שהפרויקט הזה יהיה יותר מאשר פוטנציאל.

    השבמחק
  5. לזהבה אפל: אני מבקש להדגיש את נושא "הלכו לראות את הויסטה": לא מעניין אותם הפן הלימודי, מעניין אותם הטכנולוגיה. זה כמו החברה שהולכים לראות בגיל טיפש-עשרה את זה שקנה אוטו חדש: הם מסתכלים איזה פלסטיק הדביקו במכסה תא מטען ולא אכפת להם אם האוטו 'ירוק' או לא...

    השבמחק