יום שני, 19 באוקטובר 2009

מה למדת היום בכיתה ?

מה למדתם היום עם המחשב ? זו שאלה שחלק מאיתנו שואלות כל יום ?
בסתר ליבנו אנחנו מקוות כל פעם שטעינו, שיש שיפור ואכן המחשב היקר שנרכש משמש להכשרת מדעני העתיד שלנו.
חלקינו מנסים להבין מה מצדיק סחיבה יום יומית של נייד לבית הספר.

התשובות שאנו מקבלות:
למדנו רק במקצוע אחד עם המחשב.
אוקי, איזה מקצוע ? ומה בדיוק עשיתם עם המחשב ?
-?--?--?---, קבלנו משימה והיינו צריכים לענות עליה דרך המחשב.
האם המשימה חייבה שיטוט באינטרנט, כניסה לאתרים, שימוש במחשב ?
לא. קראנו בספר וכתבנו תשובה.

מה המסקנה, במקום לקרוא בספר ולכתוב במחברת, קוראים בספר וכותבים במחשב.
אכן כמו שנאמר, המחשב הוא המחברת. מחברת יקרה לכל הדעות.

ברור שיש שיעורים (בודדים ונדירים) שהמשימה בכיתה לא יכולה הייתה להעשות ללא מחשב, וברור שיש שיעורים שהדיון "פורה" יותר בעזרת מחשב. אבל האם אותם שיעורים לא יכולים להתקיים בכיתת מחשבים ? ברור שכן.
לפרויקט שלנו יש פוטנציאל אדיר! אבל ...
אולי תוך כמה שנים הוא יגיע למימוש כלשהו... אנחנו אופטימים?

2 תגובות:

  1. לכל מי שתומך בנייד: מספיק עם השטויות. לקחתם מחשב נייד והפכתם אותו למטרה. די לפלצנות. או שתעשו את זה נכון או שתסגרו את הבאסטה ותלכו הביתה. נמאס כבר להתעסק במי קונה ומי בוכה. יש לנו עוד מה לעשות בחיים כמו להתפרנס להנות ולחיות בנחת, כמה שניתן במדינה הדפו*ה הזו....

    השבמחק
  2. אנונימי יקר, הטון הזועם לא נעים ...
    גם אנחנו חושבים שהנייד הוא לא המטרה, תקשוב מושכל הוא המטרה.
    אנחנו ממשיכים לשאול האם הנייד הוא הכלי היחיד בתנאים שנוצרו? אנחנו מעלים מהרהורי ליבנו והתנסותינו בתקווה שיום יבוא והמיקוד יעבור לשימוש מושכל יותר ולא לבחירת הכלי.

    השבמחק