יום שלישי, 6 ביולי 2010

חם חם

מתחיל להיות חם.
הדיון בנושא הניידים ממשיך להתנהל...
מה שמעניין הוא שאחרי 4 שנים פלח המתנגדים הבולט הוא הורים שהתנסו בתוכנית וקשה לטעון כנגדם שהם יוצאים "כנגד" הבלתי נודע. הם פשוט יודעים.

תקראו את התגובה האחרונה למכתבו של אסף אפרתי.
זו דוגמא לכך שיש זרם בולט שיודע הכל, שברור לו שיש דרך אחת והיא שלו.

את הזרם הזה הבלוג הזה לא מייצג כי אנחנו עוד לא יודעות הכל, אנחנו עדיין מהרהרות ועוקבות, אנחנו מבינות שיש מגוון דעות.
הרהורים הם הרהורים ... גם אם הם של הורים ...

5 תגובות:

  1. חם או קר ,מי קובע?

    כמו בכל מקום ,הרוב הוא הרוב השקט שמרוצנ ממהפכת המיחשוב ומהקידמה שבישובים אחרים מקנאים בה ומפללים שיקבלו ולו מעט ממה שמקבלים אצלנו.
    לא בהכרח מיעוט צועק מהווה רוב והוכחה לכשלון או להצלחת הדרך.
    כדי להזכר מה אמרו קדמוננו:"איסטרא בלגינא קיש קיש קריא" .
    משל לאדם שאין בו הרבה חוכמה אך הוא מרעיש הרבה יותר מחכמים ממנו. פירושו המילולי: כד שיש בו מטבע אחד עושה הרבה רעש.


    הביטוי הציורי משווה בין שני סוגים של תלמידי חכמים. האחד דומה לכלי ריק שיש בו מטבע אחד בלבד ולכן הוא מרעיש מאוד בכל הזדמנות (קִישׁ קִישׁ קָרְיָא - קורא "קיש קיש"). השני דומה לכלי מלא מטבעות, שאינו עושה רעש גם אם מטלטלים אותו.

    חוץ מזה,ראוי לזכור שמהפכת המיחשוב נעשתה על ידי המועצה ומדובר במדיניות של השלטון המקומי בישוב.
    הגיע הזמן שנראה את ה"גיבורים הגדולים" מתקיפים את אבישי ולא כל הזמן מסיתים בכל דרך נגד מנהלי בתי הספר.
    נראה אותם? מסופקני!

    השבמחק
  2. האם הטענה:

    1. מיעוט = צועק = רועש= לא חכם ? רוב= שקט= חכם ?

    2. התושבים צריכים לצאת נגד ראש המועצה כי הצוות החינוכי לא "מצליח" לתרגם את החזון החינוכי שלו? ואינו מצליח לעשות שימוש מושכל בכספים ובגיבוי של המועצה ?

    להזכירך, יש הרבה תושבים גאים (שקטים או רעשנים) שמעל לכל יש להם הערכה מליאה לחזון של המייצג אותם (75%).

    מה בדיוק הטענה ?
     

    השבמחק
  3. מה הקשר?

    קיים מיעוט קולני ובעל סגנון דוחה שמתנגד להכנסת מחשבים.
    הכנסת המחשבים היתה ביוזמת אבישי ובתרומת המועצה לכל בית אב שרכש מחשב במחיר מסובסד
    הישוב זכה בפרס החינוך "גם" בזכות הצוות החינוכי שמקדיש לילות כימים לקידום החינוך בישוב.
    על כן אותם גסי רוח (פלצ....לדוגמא)שיפנו את עצמם ויפגינו את "אומץ ליבם" כנגד למועצה וראשה ולא יסיתו נגד הצוות החינוכי.

    השבמחק
  4. שלום שלום,
    קראתי שוב את הפוסט ואני לא מאמינה למקראו. . .

    מיהו זה ש"חושב שיודע את הכל" ו"צריך להתנהל לפי דרכו", אשר הגיב למר אסף אפרתי?

    אם התכוונת אלי - כדאי שתקראי בשמי, המופיע בברור בסוף התגובה.

    היכן כתבתי שאני יודעת את הכל? ואני מלמדת רק שנתיים בפרוייקט המעניין והמאתגר הזה? האם זהו שיח מכבד, מכובד ומקשיב?

    בחינוך, בהוראה, אין דרך אחת שאין בלתה. אם פתחתם בלוג, הרי שאתם מעוניינים בשיח.

    לא ראיתי מורים רבים הנכנסים לבלוג ומגיבים בו. צר לי שזאת התגובה שלך - לנכונות שלי, האמיתית והכנה לשוחח . . . זו ודאי אינה ההקשבה אליה מכוון אסף בפוסט שלו ועליה הוא וורד מדברים.

    ובכל מקרה,
    אני שבה ואומרת, מקריאת הפוסטים העולים בבלוג, כי חשוב שיעלו נימוקים נגד למידה עם המחשב הנייד. נראה לי כי דווקא בסוגייה זו - לא עלו נימוקים כבדי משקל, גם בפוסט שפרסמו הוריו של תלמיד כיתה ט' שסיים עתה את לימודיו בחטיבה, בהצטיינות.

    מעניין וחשוב לשמוע כמובן את דעת הילדים על חווייתצ הלמידה עם הניידים. כחוקרת באוניברסיטה, החוקרת את התוכנית המיוחד הזה, אשמח ליצור איתו קשר וראיין אותו ואת חבריו, כפי שאני מראיינת את תלמידי ביה"ס שבו אני מלמדת.

    מקווה כי למרות הקיץ החם והמהביל, נמשיך לקיים כאן בבלוג תקשורת עניינית ומכבדת.

    אשמח כאמור אם תיכנסו גם לבלוג שלי.

    יום נעים,
    רותי בן-ישי

    השבמחק
  5. רותי יקרה,

    למיטב הבנתי ההתייחסות כלל לא אלייך אלא לתגובה השלישית לפוסט של אסף:

    אנונימי אמר/ה...
    חבל שאתה מנתב את האנרגיות שלך ושל בני ביתך בכיוון השלילי.
    ..... גסות הרוח שלך במסווה של כתיבה אינטלקטואלית מעידה על האינטלגנציה הרגשית הרדודה שלך.

    הנכונות שלך לדיאלוג והמענה מוערכים ביותר.

    מינה

    השבמחק