יום חמישי, 3 בדצמבר 2009

יחס בין מספר התלמידים למספר המחשבים האם זה רלוונטי?

בישראל יחס מחשב תלמידים הוא 1:17 כאשר במדינות מתקדמות כמו בריטניה היחס 1:2 הוא הטענה העיקרית היא שיחס מחשב תלמידים מהווה פרמטר המעיד על יכולתה של מערכת חינוך לאפשר הוראה מקוונת.

הפרמטר הנל אינו מהווה כיום פרמטר רלוונטי לטעמינו.

בעבר כאשר לא בכל בית היה מחשב ובבית הספר היו מחשבים ותוכנות ייעודיות הפרמטר הזה אכן היה רלוונטי. כיום כאשר בכל בית יש לפחות מחשב אחד, כאשר לכל תלמיד יש גישה למחשב וניסיון ברמה זו או אחרת הפרמטר שמודד גישה למחשב אינו רלוונטי.
בנוסף, למערכת החינוך אין כיום די תוכנות וחומרי הוראה המאפשרים למידה משמעותית , כזו שלא ניתן ליישמה ללא מחשב.
ונניח שמחר לכל תלמיד במערכת החינוך יהיה מחשב האם למערכת חינוך יש "מה לעשות" עם זה ?
האם יש לה מורים שידעו כיצד ליישם זאת ?
האם יש למערכת ניסיון והבנה איך מיישמים? איך לא נסחפים איך לא מיצרים דור עם לקויות ?

על פי סקר 12% מהבתים בישראל ללא מחשב כאשר 10% מגדירים עצמם כדתיים מסורתיים או חרדים.

הקטנת הפער הדיגיטלי והפיכת סביבת הלמידה לרלוונטית צריכה להתבסס על יותר מאשר מחשב לכל תלמיד, סביבת ההוראה צריכה לאפשר הוראה אחד על אחד קרי חומרי הוראה ותוכנות שאפשר להשתמש בהן להוראה ייחודית (גם אם אינן תוכנות ייעודיות) .
על המורים להיות מנוסים בהוראה 1 על 1, בניהול שיעור, ניהול משברים, בניית שיעור והבנה מתי יש למחשב תרומה ומתי זה למראית עין.
רכישת מחשב נייד לכל תלמיד היא יקרה, לא מוצדקת בשלב זה ונראה כי יהי יתרון גדול יותר במחשב לכל מורה והכשרה בהוראה מקוונת משמעותית .

יחס מחשב תלמידים בשלב הזה מעיד על סטטוס בלבד ותו לא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה